Tävling på hemmaplan

Publicerat: 24 september, 2014 i Uncategorized

Det är så skönt att cykla en tävling i närheten, speciellt för att man slipper packa.

I lördags gick sista deltävlingen i långloppscupen men eftersom totalen redan var klar så valde jag att köra Hammarbyhill (som i år inte gick uppför Hammarbybacken).

Starten gick mitt på dagen på säkert årets sista varma dag. Det började med grusvägar och ganska snabbt splittrades klungan så det blev inte särskilt trångt när man kom in i skogen. Banan innehöll en hel del tekniska partier med stenar, rötter och klipphällar. Det blev skapligt stökigt så det var svårt att få ett bra flyt. Däremot kände jag mig stark på de lättåkta partierna och kunde trycka på extra hårt där. Kom tillslut i mål ca 18 minuter före tvåan.

Tävlingen var inte ett riktigt” långlopp eftersom banan var kortare än 60km. Jag ville få mer träning (och även njuta av det fina vädret, så därför cyklade jag också hem efter loppet.

Nu har jag inga fler planerade tävlingar kvar i år men det finns några som jag är sugen på, bl.a. ett i Södertälje.

Lämna en kommentar