Träningsvärk på ett udda ställe.

Publicerat: 27 januari, 2014 i Uncategorized

Det här måste vara första gången som jag har fått träningsvärk i underarmarna.

I lördags kände jag mig friskare och passade därför bla på att köra mitt nya styrkeprogram. Det blev en hel del tunga benövningar och funktionsövningar där hela kroppen fick jobba. Egentligen kanske det inte vara så himla konstigt att underarmarna fick sig en omgång.

Hur som helst mår jag hela tiden bättre och idag kände jag mig redo för det första intervallpasset efter förkylningen. Passade därför under lunchrasten på att cykla korta intervaller (15/15s) i skolans gym. Förutom att jag hostade lite då och då, kändes det bra. Jag hade koll på pulsen, ville inte att den skulle stiga för snabbt i början men hade inga bekymmer med det. Däremot var det svårt att få upp pulsen, vilket brukar vara vanligt för mig när jag kör sådana här intervaller.

Lämna en kommentar